Tänk om jag lärde mig lyssna..


Jag skulle inte väga mig idag. Fail. Jag ställde mig på vågen. Magen såg ju plattare ut?
+1,1 kg. Vilket betyder att jag är tillbaka på 52,4 kg. Blev jätteledsen.

Jag har dessutom gjort nått med ena knäet, så jag har jätteont i det. Typ i knävecket. I den leden som sitter där. Alltså ingen cykel för mig idag. Ännu mer panik.

Sen så ville pojken äta lunch ute, eller det var en kompis som ringde honom och frågade om vi ville med. Jag brukar alltid låta pojken bestämma, för han måste ju äta innan han börjar jobbet när han jobbar kväll, men jag kunde inte idag. Var verkligen inte sugen och blev bara äcklad och stressad av tanken. Så jag sa att han fick äta om han ville, men jag inte ville.
Vi kan ta det en annan dag sa han. Sushi då kanske till och med sa han, det kan jag nog leva med?

Åt middag för en stund sen. Qournwok med curryketchup och gurka. +140 kcal. Jag är proppmätt. Ack så gott! :)

Kommentarer
Postat av: E

Synd att du gått upp och skadat knäet på allt :(

Styrkekram!

2011-12-20 @ 19:46:03
URL: http://enticingfragility.bloggo.nu
Postat av: hanna

sv: Det är säkert vattenvikt, ett kilo på en natt kan ju inte stämma!

2011-12-20 @ 20:06:30
URL: http://skinnythoughts.blogg.se/
Postat av: charlie

Javisst har hon en sjukt deffad kropp? Dit ska jag. Jag bara ska det.

Ja eller alltså, det är inte så att jag inte kan stoppa mig när det gäller godis eller så, då kan jag verkligen stoppa mig nu, jätteenkelt, men så var det inte förut, då blev det en tvångstanke/skadebeteende att äta upp allt för att jag verkligen egentligen inte ville det. skitjobbigt. men iaf, så är det inte längre efter min behandling, men just med mjölk så är det lite lurigt. för mjölk är nyttigt. så när jag dricker det och folk är hemma (annars skulle jag aldrig klara det, då hade jag spytt upp det) så känner jag ingen ångest för det, jag känner att det inte är så farligt. Och grejen är ju den att jag går ju inte upp även om jag dricker 2 liter mjölk varje kväll, men jag går inte heller ner. Och eftersom jag ligger på så lågt kalorital under dagen så skulle jag snabbt kunna gå ner mycket i vikt, om jag bara inte drack mjölken. Men den känns ju inte farlig när jag dricker den, det är först dagen efter. Lite rörigt kanske, haha..

Jag har också lärt mig att hantera den där 'passa på'-fällan, så jag helt enkelt inte intar någonting som inte känns safe. Men jag är också sån att jag kan kräkas upp saker som är nyttiga också, jag kan få kräkångest efter en clementin, om jag är själv. Som att : om jag KAN spy så MÅSTE jag. Så jag väljer att inte äta alls. Bara läkerol och lightläsk.

Ja, mamma blir nog lite orolig om jag går på toa efter en måltid med henne, och då får jag dåligt samvete, jag vill inte att hon ska behöva vara rädd för det.

Det viktigaste behandlingen har gett mig är att jag lärt mig att hantera sånna triggar-situationer. Att jag inte längre sätter igång och hetsar eller sätter mig i situationer som gör att jag mår dåligt.

Det är faktiskt väldigt bra att alla vet det. Jag kan tacka nej till tårta eller ett restaurangbesök utan att behöva komma på en ursäkt, de vet och respekterar det. Bra! :)

Oj det här blev långt.

2011-12-20 @ 20:45:13
URL: http://charliesgazette.wordpress.com
Postat av: e

lita inte så mycket på vågen. Använd ögonen, för som du sa såg din mage plattare ut. Det akn mycket väl vara vattenvikt. <3

2011-12-20 @ 20:51:45
URL: http://truthbetoold.blogg.se/
Postat av: V

Jag har börjat må så över att äta... Jag är ashungeig men det känns typ som när man har ätit asmycket tacos/godis eller något man blivit äckligt mätt utav och så säger någon "vill du inte ha lite tacos" då mår man ju jätteilla... Så känner jag typ, men jag äter ändå för att jag vet att jah måste. :p



Nee, jag får ju aldrig ångest över sånt så jg ser fram emot julmaten och det. Skinka m senap, risalamalta, julmust, choklad och lax.... Sjukt gott! :) men jag ska faktiskt försöka vara lite duktig & nyttig denna jultiden - fast på julafton ska jag frossa! :) puss

2011-12-20 @ 21:09:11
URL: http://vwillmakeit.blogg.se/
Postat av: E

Sv: Haha jo, det kan man säga.. Så tack dsm<3<3

2011-12-20 @ 21:55:28
URL: http://enticingfragility.bloggo.nu
Postat av: hanna

sv: Jadå, användarnamnet är skinnythoughts och lösenordet står i epostfältet!

2011-12-21 @ 07:52:15
URL: http://skinnythoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0