Little J

Jag är tillbaka. Det trodde jag inte. Räknar inte med att någon saknar mig, för det är ingen som vet om den här bloggen. Ingen alls. Utom mig. Det har känts bra. Inte haft någon press på mig... Därför har allt jag skrivit bara varit för mig.

Allt går så mycket upp och ner just nu. Ibland undrar jag om jag är sjuk, eller om alla ljuger för mig. När jag tittar mig i spegeln ser jag bara de där feta låren. Hur de tar över. Fett som bara är i vägen. Som äcklar.
Mina armar är små dock, tunna och ganska okej. Jag kan se och känna revbenen också, lite. Inte tillräckligt än.
Men låren. Som två stockar som hånfullt tittar tillbaka på mig i spegeln.

Jag har inte vågat väga mig på ett tag.
Inte sen jag gick ner 3 kilo på 2 dagar.
Det var inte helt sant. Jag vägde mig ju
visst, i en hel vecka efter det. Det höll sig
stadigt, eller gick lite neråt. Sen kom julen.
Med all fet mat. Nu har jag inte vågat än.
Vet att jag kommer gråta och bli så arg
på mig själv.

/Little J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0