Kanske, ett tag iaf?

Jag funderar på om jag ska skrota vågen. Eller nej, det ska jag inte. Men lära mig att ta siffrorna med en nypa salt och försöka att inte påverkas. För går man verkligen upp så mkt som jag gjort när man äter för lite? Egentligen?
Visst, jag har ju uppenbarligen gjort det.. Men vart har det satt sig?
Idag är magen ganska platt. Jag kan fortfarande få runt händerna runt låret på samma ställe som alltid.
Jo, jag vet! Mina ryggrevben syns inte så tydligt längre. De syns, men det är väl typ precis eller nått.. Tror jag, svårt att se då jag har svårt att vrida nacken så mkt.

Och det är väl inte negativt? Att dem benen inte syns? Pojken gillar dem inte och jag vill ju att han ska tända på mig.
Så jag funderar på att försöka släppa kontrollen en aning. Jag behöver lära mig att äta bra mat och bli av med sötsuget. Ja, det behöver jag.

Just nu har jag ett sjukt sötsug. Inte bra. För jag failar hela tiden då. Igår åt jag kakor för 600 kcal. Fattar ni eller?
Sjukt.. Men, det är bara mig det drabbar. Så jag får ju skylla mig själv.
Nee, men jag vill kunna äta godis och kakor ibland, men när jag vill och inte för att jag känner ett tvång.

Vilket för mig till ett problem. Imorgon ska jag träffa en vän. Hon vill alltid fika. Men jag vill inte.. För jag vill få bukt med detta sug. Hur ska jag göra? Det måste väl vara okej att säga nej ibland? Att typ kunna ta en frukt eller något istället??

Kommentarer
Postat av: W

Jag vet inte hur ofta du brukar väga dig, men ett tag vägde jag mig varenda dag. Jag ändrade det till 1 gång i veckan, och mådde mycket bättre! Jag såg mer resultat och hängde inte upp mig på om man gått upp några hg över en natt, för det är ju inte de siffrorna som räknas, utan i det stora hela vad man tappar!

Nu väger jag mig 3 gånger i veckan och är nöjd med det, tycker inte man ska bli för besatt av vågen.

Kram!

2012-04-17 @ 10:22:39
URL: http://proanalife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0