Tvångstankar..

Jag får tvångstankar. Som jag i princip inte jan ignorera. Det är jättesvårt för mig.
Som ibland kan jag få tvångstankar om att jag måste äta en viss grej, nästan alltid något onyttigt. Det var nog därför jag hetsade. Jag försökte stå emot tvånget att ta en lussekatt, men det gick inte och då gick allt åt skogen.
Ibland kan jag få för mig att jag inte kan äta tex banan som jag älskar och blir äcklad av bara tanken. Eller som idag. Jag är helt slut, forfarande och orkar egentligen inte göra något.
Men så fick jag för mig att jag bara var tvungen att cykla. Att jag måste måste måste.

Så sagt och gjort. Nu har jag cyklat och ligger på -500 kcal.
Jag har även gått och lagt mig igen. Är som sagt inte alls pigg idag.
Visst är det skönt att ha cyklat, men detta otäcka tvång.
Tänk om jag kunde slippa mina tvångstankar för en dag eller så.
Nej, imorn ska jag banne mig vila. Ingen cykel eller träning om det inte är så att jag verkligen verkligen VILL. Jag ska inte för att jag tror att jag måste. Skärpning nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0