JAG ÄR INTE TJOCK?!

Vilken jävla dag.
 
Blev dissad på första träningen. 
Hennes försvar var att det inte gjorde något för hon behövde sova för hon var krasslig. Jaha? Jag då?!
Sen så sa jag att hon kanske behövde vila och att jag funderade på detsamma. Att vila och bara slappa i soffan hela dagen, då säger hon "Det kan man faktiskt inte göra för då blir man tjock." bara sådär. Helt iskallt. 
Okej? Som jag tränar så skulle jag alltså bli tjock av att vila en dag eller två?
 
Sen på gymmet kommer en kille fram till mig. "Tjenare tjockis! Hur är det?" Jag fattar att det var menat som ett skämt men mitt huvud kan inte ta det som ett skämt. Jag tar illa upp och jag sa det till honom. "Men du är ju såååå tjock! Hahahahhaa, värsta tjockisen!" Men lägg av?! 
Ska väga in mig på fredag ffs!! Jag kommer fan inte våga.
 
Sen så pang bom. Står vid kassan på gymmet och snackar med en killkompis. Kommer in på vad den andra killen sagt och då börjar denna kompisen tillsammans med en annan att diskutera min vikt och hur fet jag är ?!?! 
"Du väger typ 65 kilo?" Men lägg av jag mår dåligt när du säger så. Låt bli min vikt? "Men skärp dig, du vet ju att du är smal som en pinne, väger typ 10kg? 43? 50prick såklart? Eller 75 kanske?"

Stod där som ett fån och skämdes gärnet. Bad dem att sluta för att jag skulle börja gråta annars, att det absolut inte var okej. Ena killkompisen fattade och blev irriterad på den andre som bara skrattade åt mig. 
Vad är det för fel på folk ?!
 
C var rosenrasande när jag träffade honom sen. 
Även om vi inte är tillsammans längre så finns det ingen famn som tröstar så bra som hans och får mig att känna mig liten och trygg. Han vet så mycket om mig och mina ideer kring mat. Han förstår dem inte, men lyssnar och tröstar och försvarar. På det sättet är han bra. 
 
Ikväll hetsade jag. 200g choklad, nudlar & smör. Pudding. Sen spydde jag tills pulsen var obehagligt hög och allt snurrade. Jag är äcklig och bröt ihop. Grät och skakade som ett litet barn på badrumsgolvet. 
Patetisk är vad jag är.
 
SLUTA FÖRSTÖRA MIN KROPP! KAN JAG BARA FATTA DET!?
Kan jag bara fatta att jag inte är fet? För det är jag inte? Eller...?
Se, tvivlar till och med på mig själv. Jag kan inte erkänna att jag inte skulle vara tjock. Säger dem det så måste det vara så. Skämt eller inte. Eller?

Kommentarer
Postat av: Y

Alltså såna där kommentarer är så himla onödiga, att folk inte förstår hur mycke man faktiskt kan ta åt sig och speciellt när man har mycket ångest och så.. Nej, det kunde dom faktiskt låta bli. Stay strong!

Svar: Ja.. Fattar inte vad folk tänker med ibland. :(
Little J

2012-12-12 @ 08:31:59
URL: http://andriettas.blogg.se
Postat av: Linnéa

Åh jag önskar verkligen att folk kunde sluta kommentera ens vikt!
Dock så är ju anorektiker proffs på att vrida allt så det handlar om vikten. Det räcker med att någon frågar vad jag har på tallriken vid skolmaten och jag lyckas uppfatta det som att de tycker att jag är fet..

SV: Så du är med?!
Det hade varit jättekul :D

Kram! ♥

Svar: Mm.. Mina kompisar vet att jag inte kan ta det heller. Så då känns det ännu värre. Okej.. Mm, har också lätt att vända och vrida på allt.

Ja, why not :D <3
Little J

2012-12-12 @ 16:13:52
URL: http://sockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0