Räkwok/Räkpastasås

Så här blev det! :)


Det blev två varianter av denna då det skulle bli matlådor till pojken också!

Purjolök (ingen blask, så blir det typ 3/4 av en liten) 52 gram
Färska champinjoner 5-6 stycken 104 gram
Majs naturally sweet 1 liten burk 174 gram á 61 kcal/100g
Tomatkross med vitlök (Icas) 440 gram á 40 kcal/100g
Lyxräkor i lake (Köpta på Willys) 165 g á 85g/100g
Kryddor (vitpeppar, curry, liite kanel, citronpeppar, vitlökspulver)

Skär löken & svampen i lagom stora bitar. Stek i teflonpanna med vatten, släng i majsen efter en stund och stek ett tag till. Sen släng i tomatkrossen. När det kokar/puttar i det så det är varmt lägg i räkorna och sänk värmen. Ta av så fort det är varmt, annars blir räkorna sega och äckliga eftersom de egentligen redan är färdiga och räkor är känsliga ;)

Jag åt det tillsammans med gurka, mums!
50 kcal/100 gram. (49,83 om ni vill vara exakta) :P

Sen slängde jag i grädde till pojken. Laktosfri. Det blev 101 kcal/100g. Så inte så farligt som de kunde vart, och jag tog mer än jag tänkt bara för de blev så lite kvar. SUPERGOTT! Behövdes lite mer curry bara.

Kommentarer
Postat av: S

måååste prova !!:)

2012-01-04 @ 22:13:16
URL: http://kilogram.blogg.se/
Postat av: Lyckan

Åh, något sånt ska jag också göra nån dag!

2012-01-07 @ 19:01:54
URL: http://lyckanforhundarsomoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0