21-24

Day 21: what are your clothing sizes?

Oj.. Jag köper ofta kläder som är förstora för att jag är så osäker.. Men typ small? Ibland XS, men jag köper hellre lite större..  Så ibland även medium liksom..

Day 22: what was your lowest weight? how and why did you gain?

Förut hade jag aldrig våg. Min familj har aldrig ägt en.. Så jag vet inte.. Men den lägsta jag vet om är 47 kg. Jag gick upp för att jag blev deprimerad över att få nackskadan, min pappa blev sjuk, hästen blev sjuk, kunde inte behålla jobbet.. Så ja.. Det blev väldigt mkt på en gång.. Alkohol och hetser typ.. :/

Day 23: did the media play a role in your wanting to lose weight?

Medvetet? Nja.. Omedvetet tror jag ju att alla påverkas. För vem vill inte passa in i idealet? Egentligen.. Följa normen liksom. Förr skulle man vara tjock för att vara fin, nu ska man vara smal..

Day 24: how do you feel about the terms pro-ana/pro-mia?

När jag var mindre och inte visste så mkt eller bättre så lät det väl "coolt" och jag kände att det var en klick med människor som var som jag.. För jag hade ju valt detta, att vilja gå ner? Nu... Jag tycker inte att man bör vara för en ätstörning, men jag respekterar även folks val att kunna göra som de vill med sina kroppar. Dock så tror jag att många som börjar som "ana/mia" fastnar och blir sjuka på riktigt, vilket är synd.. För vem vill vara rädd för mat egentligen?? Inte jag iaf.. Tänk så mkt lättare det skulle vara om jag inte behövde väga, räkna, oroa mig..?


Kommentarer
Postat av: S

äter du ofta samma saker? för det gör nog jag, eller asså jag har typ vissa produkter i en månad, sen tröttnar jag å byter till andra produkter XD

jag ville inte fortsätta, jag tyckte den var för mkt :/

jag bor lite utanför stockholm, i en liten bondehåla haha men jaa sthlm är väll närmsta staden :) bor mkt i täby hos mitt ex mamma också, det är väll typ 20 min från sthlm city:) vill gärna flytta dock, sthlm är inte så glassigt som det låter ;) <3

2012-03-27 @ 23:39:19
URL: http://sameoldpath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0