Brödet!

Har tagit receptet från en annan blogg, jag inte minns namnet på.. Eller egentligen från två, för jag har sett samma recept på två bloggar. Men jag ändrade yttepyttelite på det.. Och jag kommer förmodligen ändra på det igen ;)

2 ägg
75 g kvarg
lite salt
en skvätt bakpulver
ca 1tsk fiberhusk

Sätt ugnen på 150 g.
Dela vitan från gulan och vispa vitan hårt! Det ska gå att vända på skålen utan att de ramlar ur!
Sen så blanda gulan, kvarg, bakpulver, salt och fiberhusk!
Rör försiktigt ner blandningen i äggvitan.
Klicka ut till 4 klumpar (?) på bakplåtspappersklädd plåt :)
Grädda i ca 30 min.

= 186,48 kcal

Jag hade inne dem längre. För jag råkade ju stänga av ugnen så har ingen aning om tiden. Men de blev för länge sen när ugnen var på för de blev liiite torra.. Men jättegoda!
Man kan byta kvargen mot philiadelphiaost. Sen kan man ha i vaniljpulver & stevia strö om man vill ha dem som dessert, eller kryddor som till exempel basilika, oregano, curry kanske? Fantasin sätter gränser!! ^^

Kan tänka mig att de skulle vara goda med vaniljpulver & kanel och servera med typ stekt äpple eller något! :P

Kommentarer
Postat av: Ida

Hur mycket fiberhusk hade du i? :) låter väldigt gott :p

2012-03-27 @ 21:42:22
URL: http://youvme.blogg.se/
Postat av: charlie

kalorierna måste vara fel, bara äggen blir ju 150kcal?

2012-03-27 @ 22:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0