Day 20: favorite diet?

Jag har ingen speciell diet på det sättet som jag följer. Alltså, jag tror inte på att förbjuda vissa saker helt, det får iaf mig att längta efter dem mer. Som tex godis för tillfället. Däremot så minskar jag på användningen av dem, och när jag tänker efter finns det saker jag bara slutat äta helt enkelt, fast jag egentligen gillar det, men har inget behov av de. Typ smör.. Älskar smör, men jag äter det ytterst sällan.. Hm.. Det har jag inte ens tänkt på förrän nu :O

Men om man ska kalla mitt val av livstil/diet så äter jag mindre kalorier eller tränar mer för att gå ner i vikt. Jag vill hålla mig runt 1200 kcal. Förut var det 1200 som gällde och var max, men jag känner att jag måste variera mig så det är okej om det blir mindre, och IBLAND kan det få bli mer.
Jag ser det också som så att om jag vill äta för t ex 2000 kcal en dag, ja då får jag helt enkelt träna bort 800 kcal (minst) så att jag hamnar på 1200 som slutsumma. Det är så det kommer vara för mig idag. Eftersom jag hade en otroligt dålig start på dagen. Sjukt glad att jag lyckades vända på situationen! Så får jag hoppas att det räckte. Grädde & choklad är inte nyttigt. Speciellt inte när jag inte ska laga det själv och därmed inte kan väga & räkna ut.

"Det är ju helg, då får man njuta!" - Jo, kanske det.. Men jag vill inte gå upp 10000kg över helgen heller! :s Det njuter jag knappast av efteråt... (Oj, svävade visst bort från frågan nu men...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0