Muffinsbakning!

Jag bakade muffins idag. Matmuffins med majs och bacon. Kalkonbacon. Mycket nyttigare. Och bara lättprodukter i. Ingen olja heller ^^ Halv fyra ska jag kanske smaka på en, för då är de dags för mig att äta nästa gång.

Det går bra med att äta var tredje timme.. Känns som man äter massor dock, fast jag inte gör det. Eller jo, mer än jag skulle om jag inte ätit alls. Men det blir mest flingor eller någon kalorisnålare mat. Mindre protioner.
Ikväll blir det räkor och kräftor. Vi ska fira 4 år tillsammans. Hemma istället för ute dock. Jag ville det. Då vet jag vad jag får i mig.. Haha. Just de! Köpte fettfri majonnäs igår med, 55kcal/100g istället för 720kcal/100g.
Fast lite löjligt känns de eftersom det inte går att göra fettfri majonnäs då majonnäs är äggula och olja med senap och lite annat. Men men, det smakar säkert som mayo ändå :P
Det är i vilket fall bättre än vanlig mayo!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0