Questions!

Here we go.. :)
Vart bor du?
I en skitliten håla där alla känner alla! Västra Götaland kan jag säga iaf ;)

Vilket år är du född?
90

Vilka bloggar följer du?
Oj! Den var sjukt svår.. Jag läser jättemånga bloggar! Några finns i min blogglista.. Men inte alla. Får ta och uppdatera den en dag :P Men dem som står med där läser jag och sen kanske de är ca 10 till :O

Favoritbloggar?
Nja.. Jag gillar alla jag läser.. Sen så är det kul när det uppdateras ofta, och det är alltid kul att få en inblick i era liv <3 Följa med och motgångar och kunna peppa eller stötta..

Högsta och lägsta vikt?
55 kg är högsta. Då var jag typ 13?
46 kg är minsta.. Inte så lite jag vet.

Hur lång är du?
165,5 cm (Ja, den halva cm är viktig :P)

Vilka vet om din äs?
Ni.. Om man kan säga att jag har de. Fast pojken vet att jag har spytt och inte ätit och sånt förut när vi var yngre. Har ju känt varandra for ever typ.. Och min dåvarande bästa vän visste, haha, då var det några stycken. Men inte nu längre.. Jag vill vara i fred och sköta mig själv typ.. Har L som jag kan smsa om jag vill ha stöd <3 och ni som läser :)

Hur kommer det sig att du börja blogga?
Eftersom ingen i min närhet vet om nått så är det skönt att skriva av sig när man inte kan prata av sig.. :)

Favoritmat?
Jag gillar väldigt många olika rätter.. Utbildad kock, och har jobbat med det. Men favvo är nog ändå sushi.. Sjukt gott och nyttigt!

Senaste köp?
Ehum.. Cola Zero? :P och sallad :P I sakväg är det SOLO och en kjol :)

Cola zero eller cola light?
Cola Zero :)

Favoritgodis?
Maler ner godis som crazy.. Fast egentligen är jag mer en snacksmänniska.. Chips! MUMS! men annars är det nog nappar eller romerska bågar :P

Vad dricker du helst?
Cola zero.. Eller isvatten :)

Favoritfilmer/tv-serier?
Top Model, Supersize vs. Superskinny..
I taket lyser stjärnorna..
Vad är din målvikt?
Först var min plan 47-48kg. Men jag vet inte.. När jag är nöjd. Så kan bli 50 kg (faast nee..) eller 46 kg.. Eller 40 kg... Åh, så magiskt! Nee, får gå på känsla mer än siffra :P

Dina bästa tips för snabb viktnedgång?
Redbull och tuggummi? Nee.. men jag satsar ju på att gå ner ganska konstant i stället för fort. För då är chansen större att jag inte går upp allt igen än om man bara rasar.. Men kalorier! In och ut. Så viktigt. Röra på sig iaf lite varje dag. Inte äta för många kalorier om dagen MEN också inte för lite. Organen behöver 1000-1200 kcal för att fungera ordentligt. Och för att inte gå in i svält så behöver man äta runt 1000 kcal. Annars kommer kroppen ta av musklerna för att ge energi till kroppen och hjärtat är den största. Sen så regelbundet. Ofta och lite mindre är bättre än sällan och mer!

Hur började dina ätstörningar?
Jag lever väl i förnekelse. Jag har svårt att kalla mig äs för a.. Jag ser inte ut som en. Men jag var supersmal som liten, pinne! Sen vet jag inte. Mamma har alltid tryckt i mig mat. Varje måltid vi äter/ätit ihop sitter hon och säger, Är det onödigt att äta det här? Blir jag tjock nu? Vad flötigt det är.. Jag borde inte äta det här egentligen.. osv.
Sen så ända sen jag vart liten har jag fått höra att hon känner sig tjock och äcklig, därav tolkar jag tjock=äcklig. Tyvärr. Sen så blev jag större såklart. När hon alltid skulle trycka i mig massa.
Min klass har alltid sagt att jag var smalast och sen en gång skulle vi ta med kort till skolan och jag hade en bild på mig, och en tjej säger: Kolla vilken mage du har där!
Trodde jag skulle dö! Har aldrig känt mig så tjock och äcklig innan. Jag var knappt 14 då. Sen var det ganska kört.
Skolmaten har aldrig vart problem för mig, jag har aldrig gillat den och ingen har tyckt att det vart konstigt att jag inte ätit i skolan, eller ätit superlite.. Har gått med en tjej från 0:an till sista året på gymnasiet, så a.. Jag slapp skolmaten och kunde säga hemma att jag redan ätit och så..
Värsta långa texten. Lika bra att inte fortsätta skriva.. Skulle bli skitmycket då :P

Har du nått mål?
Mitt mål är att bli nöjd med mig själv. Att bli den självsäkra, snygga tjejen jag tycker att jag är när jag druckit alkohol.. Att kunna ta åt mig komplimanger, men då måste jag bli smal. Nu känns det mer som hån.
Att ha lår med mellanrum! Har lite nu, men LITE så sjukt LITE. Vill ha massor :P
Kunna gå i magkorta tröjor kanske.. Som mina kompisar kan..
Vara den där skinny bitchen alla avundas och kollar på !

Kommentarer
Postat av: *

Skithåla där alla känner alla.... haha är sääkert där jag bor kan jag lova! Haha,, om staden börjar på B xD

2011-06-05 @ 23:01:08
URL: http://peeerfekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0