Bad day.

Idag har jag haft så ont, och mått så dåligt. Det har fått mig att ifrågasätta om detta verkligen är den rätta vägen för mig. Om jag verkligen behöver gå ner i vikt, om min kropp klarar det. Min kille säger att jag är mager fast jag väger mer än förut, men samtidigt är mina mått mindre än när jag vägde mindre. Helt sjukt.
Jag har mått illa nästan hela dagen, haft ont i magen, i benen, hela kroppen. I min själ.
Jag har funderat över vad som är värt att prioritera och om mitt liv ens är värt något alls.
Idag har jag bara velat svälja massa tabletter och dö.
Eller ännu bättre. Trycka på off-knappen.
Men jag är inte en sån som ger upp. Jag kan bättre, jag ska bättre. Jag ska bli nöjd med mig själv och jag ska göra något med mitt liv. Jag vill helst av allt se ut som en pinne. Vara trådsmal. Vara tjejen alla avundas och pratar om. Men jag vill inte må dåligt och jag vill att det ska vara mitt medvetna val och inte min sjukdoms val. För ja, jag är inte frisk. Jag har inte en sund relation till mat. Men jag är jag.
Det är dags att ta reda på vad som funkar för mig. Och om det betyder att jag måste äta lite mer för att fungera men samtidigt gå ner i vikt och om det betyder att det kommer ta längre tid. Ja, då får det göra det.
Det viktigaste just nu är att jag vet att jag kan lyckas, och att jag ska lyckas.
Inte tvinga mig, inga måsten.
Just go with the flow.

Kommentarer
Postat av: lith

Jag lyckades ju inte hålla mig borta såklart. Men du verkar ha haft en tung dag så... stora varma kramar till dig.

2011-05-13 @ 20:59:34
URL: http://lith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0