Sushi

Verkar som att 5 bitar sushi kan innehålla ca 250 kcal..?

Hej!

Är sushi vad man kallar nyttig snabbmat? Hur många kalorier ungefär innehåller en sushilunch som består av 5 bitar med lax, 3 rullar, 1,5 dl misosoppa, 2msk inlaggd ingefära, 1cl soya. Och är det en fullvärdig måltid?

Mvh Ann


Hej Ann!

Det finns lite grönsaker i sushi men det skulle behövas mer för att kunna kalla en sushilunch en fullvärdig måltid. Ändå tycker jag att sushi är nyttig snabbmat. Den innehåller bra fett i lagom mängder men det finns en risk att man får i sig för lite kalorier.

Måltiden du beskriver innehåller cirka 300 kcal och 8 gram fett. Det är alldeles för lite kalorier för många människor, men om du äter ett större mellanmål på eftermiddagen kanske du klarar dig på så lite. Om du kan

tänka dig en frukt till efterrätt har du förbättrat din sushilunch.

Hälsningar

Mary Hyll

Det är taget från en artikel och det är en dietist som har svarat på hennes fråga, så då måste de stämma?

Kommentarer
Postat av: Beauty Thin Perfect

ja det skulle jag tro! jag kommer aldrig glömma när jag åt INGENTING och gick upp lite/inte gick ner i vikt. det var helt sjukt :S

2011-05-19 @ 20:43:23
URL: http://beautythinperfect.blogspot.com
Postat av: V

OMFG JAG ÄR TYP FRI NU!!!!!!!!

2011-05-20 @ 14:56:26
URL: http://beautythinperfect.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0