Lights will guide you home..

Vi gick till & från middagen. Det var smörgåsbord som slutade på 194 kcal. Det var den rökta laxen som stod för den höga siffran för det var inte mkt mat på min tallrik inte! Pojken tjatade och tjatade om att jag skulle ta mer. MEN jag stod emot! Stolt över mig själv :) Är såå dålig på att stå emot när han lirkar.. :/
Kan varit för att det var andra där och han inte ville verka konstig.

Sen när vi kommit hem så slog jag in ett paket till min pappa & sen gick vi dit. Blev tårta +200 kcal. Galet. Lika mycket som maten liksom.. Urk. Med dagens motion gjorde det att Shape up sa +100 kcal på hela dagen.
Så när pojken ville ha chips sa jag också.. Till ugnsbakade.

Nu skäms jag. Chips & lösgodis står framme. Jag äter av det. Varför??

Nu är det så att pojken ska jobba dag hela veckan vilket betyder att jag måste äta så lite som möjligt innan han kommer hem. Frukost är inget jag skippar. Det är det som gör att förbränningen kommer igång och säger till kroppen att gå ur "sleep-mode". Måste hitta något mättande med snålt. Kan man dricka typ en buljongtärning?
Har sett många som dricker "buljong" men vad menar ni med det?? Help please! :)

Pojken vill ut på restaurang i veckan också. Fuck. Han vill fira att han "har en så fin flickvän". Så vem kan säga nej till det?

Nu ska jag svara på kommentarer & kolla tv :)

Kommentarer
Postat av: e

din pojkvän verkar helt underbar. ta vara på honom! :)

jag testade dricka buljong, fy fasen vad äckligt.

tips på att dricka ifall man har problem med att spy haha!



Sv: åh, jobbigt..

Nja, tror inte det. hon kikade lite runt om mig som att hon misstänkte något men inte mer än så. Får se till att gömma lite bättre. kram<3

2011-11-13 @ 21:24:54
URL: http://truthbetoold.blogg.se/
Postat av: A.

Med buljong menar jag i alla all såna där buljongtärninar man köper till mat - lös upp en halv tärning i 2,5-3 dl kokande vatten. Mums!



Sv. Jag tror nästan att gamla människor mår bra av att mata oss yngre. Haha. Usch det är hemskt!

<3

2011-11-13 @ 21:43:47
URL: http://sleepingsoul.blogg.se/
Postat av: Lina

Du har helt rätt med buljongen, koka upp vatten och ha i rimlig mängd buljongpulver eller "kaka". Sen så har du dig en härlig kalorisnål soppa. Eftersom jag är vegetarian så har jag dock bara testat grönsaksbuljong, men den är faktskt ganska god.

2011-11-14 @ 05:06:23
URL: http://sweetasasong.blogg.se/
Postat av: S

Japp, det är en buljong tärning, ta typ ett latteglas och fyll med vatten och en buljongtärning, kyckling tycker jag är godast, och så löser du upp det i vattnet så blir det buljong. mmm

2011-11-14 @ 16:39:30
URL: http://liamkingofsiam.wordpress.com
Postat av: R & S

UNDERBAR BILD! Älskar vintern, så jäkla fint.



Skulle faktiskt vilja testa sån buljong... men det är väl mycket salt i det och inte så nyttigt? Någon gång kan jag testa det iaf, och ha lite kokta grönsaker i så blir det en enkel soppa. ^^

2011-11-15 @ 00:30:19
URL: http://feelthebones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0