Kan det vara så illa?

Jag cyklade bort 500 kcal. På den högre växeln som numera blivit standard. MEN när jag klev av cykeln insåg jag att mina ben såg enorma ut, dem var stenhårda och pulserade typ.. Muskler?!?! PANIK!
Jag vill ha mindre ben inte större!!

Kan det vara så att jag cyklar med en för hög växel??
Skälet till att jag gör det är höhö, lathet eller snarare för att jag ska kunna spara in tid. Jag bränner ju mer under en kortare tid med högre växel, men om det innebär att jag ska få större ben så vill jag inte vara med...
Kanske 10 är för hög. Kanske skulle statsa på växel 6-max8 istället?

HJÄLP!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, cykling är ju bra om man vill träna benen och det kan nog ha att göra med att du kör på hög växel :/ Försök att använda en längre växel och cykla fortare och strecha läääääänge efteråt, då får du längre muskler istället för stora :)



Sv: Tack vad söt du är! <3



Förlåt att det har tagit tid att svara, har inte tillgång och sen har jag mått dåligt :/



Jag läste din skyddade blogg men förstod inte riktigt, det var svårt att läsa :/ Hur går det med allt det där?

Och hur är det med pojkvännen? :/

Kramar! <3

2012-04-10 @ 18:24:57
URL: http://wannathinlife.blogg.se/
Postat av: Jea

Högre växel på en cykel innebär ju att man tränar musklerna, främst låren, så det kan nog vara så att du bygger. Jag hade blivit glad!



Sv: Sök på Jennifer Emilia Axelia Andersson så hittar du mig:)

2012-04-10 @ 19:25:37
URL: http://getlower.blogg.se/
Postat av: Johanna

Cyklar du så får du mer muskel= större ben, oavsett växel. Satsa på att bli frisk istället för att fundera på sånt här, du förtjänar mer än det här livet!

2012-04-10 @ 19:48:52
Postat av: Jea

Sv:Kör på lägre växel och tänk inte så mycket på kalorierna:)

2012-04-10 @ 21:26:51
URL: http://getlower.blogg.se/
Postat av: Jea

Sv: Haha oj! Grabbarna träffade jag på en fest för tre år sedan och vi blev vänner bara för att liksom. Såeh, dem känner jag faktiskt inte alls. Sofie är en klasskompis från mellanstadiet när jag bodde i Mariestad för 9 år sedan:)

2012-04-10 @ 21:32:14
URL: http://getlower.blogg.se/
Postat av: Jea

Av: Nej nu skrev jag om fel person! Sofie M gick jag även i samma klass med sista året på gymnasiet.!

2012-04-10 @ 21:36:40
URL: http://getlower.blogg.se/
Postat av: s

Jag gjorde ju tyvärr inte det, dumma jag..

Okej därför jag inte kom in då :P

Åh facebook, jag spärrade min för en månad sen:O

Men om du går in på twitter och söker på gangstaarr så finns jag där med bild och namn tror jag, annars kan du ju testa och se om du iaf hittar mig på facebook jag heter sandra hellsten där :) <3

2012-04-10 @ 22:54:36
URL: http://sameoldpath.blogg.se/
Postat av: tictactoe

Tråkigt att du inte hade ngn bra påsk, men högtider är överskattade.



Förstår att du reagerade på detta med pussen, skulle jag också ha gjort! Men behöver ju absolut inte betyda ngt även om det sårar en.



Jobbigt med att du fick en panikattack, tur att du kom över den. Detta kanske är ngt att ta upp med läkaren? Atarax kan man få utskrivet då, tar iofs 2 h innan de börjar verka men de lugnar ner en och just vetskapen om att man har dem att ta kan hjälpa en vid panikattacker.



Han låter så av och på hela tiden? Måste vara jobbigt för dig att inte veta var du har honom?



Förstod inte riktigt sms-konversationen men va skönt att ni inte ska bo ihop? Bra att du konfronterade henne, du ska inte ta skit!



Ja jag försöker att tänka framåt men det är inte över för att det blir sommarlov, då ska jag nämligen ha skaffat jobb och det stressar mig ännu mer. Det är så mkt jag måste göra och jag har ingen ork. Är supertrött under dagarna och ändå äter jag så det beror inte på det, vet inte vad som är fel på mig, orkar inget.



Var iaf på dejt med en snygg kille idag och det piggar upp lite iaf :-)



Ataraxen är som sagt svår med att den inte börjar verka fölrrän efter 2 h och sedan så blir man så "bakis" dagen efter, alltså¨jätteseg och trött så jag tar dem sällan men de lugnar ner en och får en att bli avslappnad i kroppen och sömnig, skön känsla :-)Funderar du på att få det utskrivet?



Kramar



2012-04-10 @ 23:08:35
URL: http://blueshine.blogg.se/
Postat av: Misfit

Jag är livrädd för jag har mycket muskler på benen OCH fett vilket får dem att se stora ut, vill inte ha fett alls och lagom med muskler men för att bränna fett byggs muskler, aah<3

2012-04-11 @ 23:35:03
URL: http://misfitme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0