Jag kämpar, jag flyter, jag sjunker, jag ryker..

Slits mellan att inte vilja äta, till att få slippa bry mig om kalorier och vikt. Mellan att vilja träna tills jag stupar till att slippa känna tvånget.
Mellan att få vara "normal" till att vara "det här".
Mellan att känna att jag duger (nästan kanske tom smal?) till att känna mig fet och skämmas över att visa mig.

Tränade bort en del kalorier förut för att kunna dricka alkohol ikväll. Sen blev det en spontan fika och nu är det ogjort.
Eller?

Varför ska jag behöva kämpa, slita, träna, räkna för att få ha kul en dag utan att "komma upp i för många kalorier" när ingen annan som ska vara med idag gör så? När alla andra är fina, smala & vackra utan att räkna varje smula, varje steg?

Äsch jag vet inte. Kan man trycka på paus och bara släppa alla sjuka tankar för en dag eller två och köra vidare sen istället?
Nej det kan man inte, men fuck that.
Jag ska inte låta mina tjockistankar förstöra mitt förhållande till vare sig mina vänner eller min kille.

Imorn eller på måndag får jag väl "kompensera" då. Och jag har ju rört på mig idag. Bättre än inget?

Äsch, förlåt för allt otydligt ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Tic Tac Toe

Blir så glad över att läsa detta för det betyder att du börjar få en insikt och motivation till att bli fri från detta! Det är en konstig period då man är ambivalent. Ena stunden vill man skita i allt och vara normal och i andra stunden så får man värsta ångesten. Det är en del av vägen till att bli fri så det är bra att du har insikten, sedan får man ta ett steg i taget.



Så första steget är att du ska fokusera på att ha kul och njuta av ditt sällskap i helgen! :-)



Va jobbigt det där med din pojkvän, tur att inget hade hänt. Sådant kan ju göra en väldigt nervös och ångestfylld.



Va kul med fotningen :-)



Ja, 54 låter mkt och nu är jag snart där med min äckliga viktuppgång.



Det är bra att ha starkar benmuskler, muskler bränner ju mer :)



Gu låter ju som en väldigt jobbig barndom som du har haft! Får man fråga om din mamma har fått diagnos för ngt? Hon låter ju lite labil fast iofs så kanske man bli det av att missbruka? Låter iaf som att du har en del som du skulle behöva bearbetning med för att kunna gå vidare och hitta en ny sundare relation till mat.



Detta med SCÄ känns lite läskigt. Tänk om jag inte vill bli frisk när jag väl är där och värst av allt, tänk om de anser att jag är för frisk för dem?



Jag blev så glad av din kommentar som du skrev på bröstinlägget, du vet verkligen vad du ska skriva så att man blir glad! :-D Tydligen är det nog många tyvärr som måste höra mkt om sitt utseende av sina mammor. Jag tror inte att de inser hur mkt de faktiskt påverkar en.



Jag provade Strawberry cheescake och jag är en choklalover, så detta var helt fel smak för mig! Vilken är din favorit? :-)



Ha så kul ikväll! :D



2012-02-25 @ 17:20:01
URL: http://blueshine.blogg.se/
Postat av: hanna

Styrkekram <3.

2012-02-25 @ 19:11:57
URL: http://skinnythoughts.blogg.se/
Postat av: Tic Tac Toe

Jag njöt faktiskt av den goda och vällagade maten :-) Hur gick det för dig? Lät som att du kunde försöka vara mer levande och fokusera på sällskapet? :-)



Jag är också en "periodare" som du, vissa perioder är friskare än andra. Ja, en balans vore så skönt att vara mer stabil.



Kan tänka mig att det lätt blir så att ens egen verklighet tror man är det normala, för det är ju så jag kan känna med min ätstörning och deppighet, att man tror att alla har det så men så är det ju inte!



Ok, jag fick för mig att hon hade missbrukat alkohol sorry för den felaktiga uppfattningen. Hon låter som att hon skulle ha en personlighetsstörning med tanke på hur du har beskrivit hennes beteende. Men många som beter sig konstigt men inte har någon diagnos och jag vill inte försöka diagnosticera din mamma, inte ute efter det så hoppas du inte tar det så utan det är mer att det sätter igång tankar hos mig om vad som kan ha orsakat att hon är som hon är.



Jobbigt att ni har samma läkare, men det ska inte påverka eftersom de har tystnadsplikt och inte ska säga ngt som hon har sagt till dig eller tvärtom men förstår att du tänker på det. Du kan inte ha en annan läkare eller berätta för din läkare att du tycker det är lite jobbigt att ni har samma?



Ja, jag ska gå dit och kolla hur det verkar vara. Känns skönt att ha en tid, dessutom har jag ju en psykolog från skolan som jag går till varannan vecka.



Chocolate fudge brownie är riktigt god ja! Dock inte testat chunky monkey för jag är lite känslig mot banan, men gillar Nordic sea och Cookie dough väldigt mycket! :-P Gillar du mer glass än godis?



2012-02-26 @ 10:26:40
URL: http://blueshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0