Att bryta en dålig vana?

51,4 kg. Fuck this...
Igår när jag skrivit om allt vi hade hemma (hittade 2 påsar chips, salta pinnar och mer ostbågar, kexchoklad, plopp också) så skulle jag sova tänkte jag. Sen stod jag där med magen full av godis?! Jag vet inte vad som hände, jag vet ärligt inte. Vilket skrämmer mig.. Jag var i vaket tillstånd? Men har inget minne av att jag var sugen eller tänkte ta nått och sen bara poff! WTF????

Det är sjukt störande att ha allt hemma. Speciellt nu när jag i princip räknar med att faila varje kväll. Klart jag gör  det då! Positiva tankar måste jag ha!
Och nej, jag kan inte slänga det. Det är inte köpt för bara mina pengar och det är ju inte bara mitt. Känns bara fel att slänga mat dessutom. Även om det är skräp..

Helgens planer säger:
Fredag - Bio & mat = Sushi/donken och popcorn/godis. Även om jag säger att jag inte vill ha kommer det köpas och lockas med. Plus att han är sur för att jag gått ner som det är. (Vilket är fail eftersom jag gått upp till över 51 igen)
Lördag - Fest = Alkohol. Nej tack. Jag vill inte. Är inte sugen alls. Samtidigt som det är massa folk jag inte känner där och jag kommer få ångest om jag är nykter. Patetisk tjej..

Har för övrigt fortfarande feber. Men kanske kanske jag kan cykla lite ändå??

Kommentarer
Postat av: Hanna

jobbigt :/ Men alla failar ibland (har ibland själv inte hunnit fatta vad jag gör heller)



Och apropå dina helgplaner - man kan ju unna sig ibland, både för sin egen skull och för att att andra inte ska misstänka.

Jag brukar ha en "ätdag" nån gång i veckan - och käkar alltid popcorn när jag väl är på bio (älskar popcorn!) ;) Man kan ju även välja att ta en liten popcorn också (y)

2012-01-18 @ 14:36:35
URL: http://forevertomorrow.blogg.se/
Postat av: EF

Usch vad otäckt! Att inte vara riktigt vid medvetandet när du hetsa! Har aldrig hänt mig riktigt så innan att jag inte haft nått minne av det sen men brukar också liksom "hamna utanför min kropp" och inte kunna styra mig själv.

Och ja, vissa mornar kan jag bara vakna och tänka att nej jag kommer inte klara denna dagen och bara ge upp och sedan hetsar hela dagen. Och när jag väl bestämt det kan jag inte ändra mig hur mycket ångest jag än får. Då går det istället över till bestraffning och "du får skylla dig själv att du började, nu ska du inte sluta, du ska ha gått upp 100 kg till imorgon" typ.. Jag vet, jag är hel störd..

Så ja det är viktigt att hela tiden vara positiv och aldrig hamna i sådana lägen och bara ge upp..!



Ja precis! Det handlar bara om att ha kontrollen!

Men jag försöker sluta räkna kalorier nu för det stressar mig bara. Vet ju ungefär vad allt innehåller typ 50-100-200-500 kalorier osv så räknar ju ändå lite i huvudet för att ha lite koll ändå men försöker fokusera mera på att hålla mig bara till nyttig mat, äta lagom/små portioner och vid regelbundna tider. Ska också bryta mitt kvällsätande och inte äta nått efter middagen vid klockan sex.



Sen vet jag ju typ exakt hur mycket jag förbränner vid varje träningspass jag har inbokat så går efter det också ex. onsdagar så simmar jag 1 h och det är -636 kcal - säg 600 så då försöker jag hålla koll i huvudet så jag inte äter mycket mer än 600 osv..

Haha om du förstår ;)

2012-01-18 @ 15:38:34
URL: http://enticingfragility.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0