Det är numera ett faktum?

Jag har vågen placerad i vardagsrummet. Väger mig alltid där. Pojken vet att han inte ska kolla eller fråga.
Om inte jag säger nått då.. Då kan han fråga om det är okej att han får veta, så det får han ibland..
Nu gick han dock förbi vågen efter min cykeltur i lördags.
"49.9 kg?! Är du inte klok?!" och så var det igång. Han är inte glad. Alls.
Nu vill han veta vad jag äter, att jag äter med honom när innan/efter jobbet osv.. SÅ SMAL ÄR JAG INTE!
Nu lär jag ju dessutom väga mkt mer än 50.x..
Kanske skulle visa honom de? Att jag är fet igen?

Åh, jag orkar inte behöva gå upp i vikt igen.
Jag orkar heller inte behöva göra honom ledsen.
Eller bråka om maten/måltider.
Inte behöva ljuga för honom.
Vad ska jag göra?

Plus: RIP Iphone. Betyder ingen Shape Up, ingen Kalorimätare osv... PANIK.
Måste det vara allt på en gång?

Kommentarer
Postat av: elin

Det löser sig gumman<3

2012-01-16 @ 19:04:27
URL: http://elinwkarlsson.blogspot.com
Postat av: EF

Sv: Ja det är verkligen obehagligt!

Alltså oftast brukar jag bara lägga mig ner och låta det gå över, ibland tar jag ett iskallt glas vatten men det bästa är ju att äta något. Ibland sitter det i längre och övergår till huvudvärk och då tar jag en värktablett eller så får jag tillsist bara ge mig och ta nått att äta men det är liksom inte det man föredrar. Men brukar dricka isvatten. Det är nog mitt bästa tips ;)



Jag med.. Helgen suger :(

Styrkekram!

2012-01-16 @ 21:08:45
URL: http://enticingfragility.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0