Blåsan förstör min plan.

Ska bli så skönt att bli av med blåsan jag har i munnen. Den gör sjukt ont och matlusten är på bott. Vilket gör att jag hamnar i ofas när det gäller att äta ofta.

Jag måste skärpa mig imorgon, annars är allt mitt jobb förstört. Det känns så iaf.
Jag vill inte att kroppen ska gå in i svält för att jag är dum och slarvar. Eller, det är jävligt krångligt att äta just nu så kallar de väl inte slarv egentligen.
Min plan är ju att äta lite och ofta som jag sagt tusen gånger. Vilket jag också gör. Inte nu när jag har världens blåsa på tungan. Men annars. Sköter mig väldigt bra faktiskt. Och jag vet ju att även om det går långsamt så är det bästa sättet. Iaf för mig.
Jag tycker att när det gäller viktnedgång så är det upp till var och en hur man vill göra. Så länge man är medveten om konsekvenserna. Sen så är det skillnad på att vara sjuk och därför vilja gå ner i vikt eller bara vilja tappa lite. Är man sjukt kanske man ärligt tror att bara äta en morot om dagen eller max 200 kcal eller vad det nu kan vara är det enda rätta för dem. Att de varken behöver eller förtjänar mer.
Det är i mina ögon en sjukdomsfaktor, inte okunskap.
Sen så visst, det finns säkert folk som lever så ändå, för de vill ha snabba resultat.
Det betyder inte heller att de inte vet att det är fel, men de kan vara i en desperat situation eller så skiter de i konsekvenserna. Och lever man på ingenting så ställer kroppen in sig på svält och sen när man börjar äta så går man upp allt. Det är väldigt självklart.
Jag vill inte se detta som en ÄSblogg. Jag vill inte se mig som ätstörd. Jag personligen tycker inte att jag är det. Jag har bara ett annorlunda förhållande till mat mot folk i min omgivning. That's it.
Jag har läst på hur mycket som helst om mat, träning, kalorier osv. Har även läst detta i skolan.
Så jag vet vad jag håller på med och jag vet konsekvenserna av det.
Därför är detta mitt val. Och jag väljer att skriva om det.
Jag hoppas att folk läser på. Och det gör man väl när man är intresserad av något?
Sen finns det väl en del som tror att de vet allt och är bättre än alla andra och därmed har rätten att bara klanka ner. Men så är det ibland.
Finns mycket man kan irritera sig på, men det hjälper ingen.
Det tar bara onödig energi..
.                                                           .                                                                    .
Nästa vecka så åker jag bort. På läger typ. Då blir det fem mål om dagen som blir serverade. passar mig perfekt för att komma in i mina rutiner igen. Äta ofta men lite och träna.
Snälla, var rädda om er. Det är bättre att satsa långsiktigt, även om det är "tråkigt" och "tar för lång tid". Jag har världens dåligaste tålamod själv. Men jag försöker få något som ska hålla. Inte gå upp och ner.
Take care <3

Kommentarer
Postat av: armyagainstme

Både och! Vissa dagar (som idag) så gör den verkligen skillnad eftersom en celsius var precis vad kroppen behövde (har haft lite extra energi nästan hela dagen) och andra dagar hade man kanske klarat sig utan den å då känner man inte så mycket. Men jag tycker att det är värt pengarna - annars köper jag ändå typ cola zero så... :)

2011-06-14 @ 19:04:04
Postat av: M

Bra skrivet! Håller med dig! :)

2011-06-14 @ 20:48:08
URL: http://storleknoll.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0