Svaren

Glömde nästan :P

Har du ett förhållande?
Ja, jag har en pojkvän :)
Bor du hemma?
Nej, antar du menar hos mamma och pappa? Har flyttat ihop med min kille!
Märkte dina föräldrar om du spydde hemma?
Nej.. Vilket är skumt.. Fast a... Varje gång vi ätit och vi skulle duka av så skulle mamma & pappa röka först (på balkongen) och jag passade på att "kissa" då. Plus att jag spyr ljudlöst när jag spyr med flit!

Vad är det för buljong du äter?
Borggårdens kyckling fond och de andra är knorr! Det är den kycklingfonden som innehåller 29kcal/100g koncentrat :)
Kan du tipsa om några kalorisnåla maträtter eller mat?
Oj.. Det finns massa & det mesta går ju göra kalorisnålare.. Brukar lägga upp recept om jag hittar på något extra gott & "billigt" ;) Älskar sallader av alla de slag! Inte med äcklig pasta, krydda eller vinegrette på bara!!
Grönsakswok, varma koppen, ramen nudlar!, kvarg + lågkalorisylt (gott om man får värsta sockersuget också!).
Kyckling, räkor, stekta champinjoner (utan fett).. Soppa.. Gillar weight watchers soppor!
Har du några tips om hur man går ner i vikt?:)
Ät mindre än du gör av med? :P Inte äta onyttigt för sent, bättre på morgonen isf.. Dricka mycket vatten!! Det är mitt bästa knep! Dricker man tillräckligt med vatten varje dag kissar man ut mycket av fettet istället för att lagra det! Citron i vattnet är bra!
Kanelkaffe - kanel är bra för förbränningen & kaffe får igång magen ;) På mig iaf.. ;)
Mjölkprodukter - kalcium lägger sig som en hinna i tarmen som gör att kroppen inte kan suga upp lika mkt fett.
Ät olika mängder med kalorier olika dagar och inte för lite.
Träna och motionera, men glöm inte vila ibland!
Vilka är just dina tre bästa smalknep?
Vatten 1-2 liter per dag, helst två!! Naturellt varvat med citron!
Gå istället för att ta bilen. (funkar oftast bra, ibland hinner man ju inte, men en gång är bättre än ingen liksom)
Frukost! Ät ALLTID frukost! Annars vaknar inte kroppen & då vaknar inte förbränningen heller!! MAX 1,5 timme efter man vaknat bör man äta (enligt Paulun).
Vilket är ditt favorit té?:)
Äpple/Kanel, Lyon, Grönt te med hallon. Har inte druckit te så länge, tyckte det var himla äckligt förut, så tipsa gärna om goda smaker!
Favoritgodis?


Farligt gott är det!
Har du några mål?
Att bli smal? Jag vill ner till 48 kg nu, till att börja med. Är jag nöjd med mina lår där så stannar jag.. Annars lockar 45 också, men jag måste vara försiktig så att jag inte fastnar för djupt, eller blir upptäckt. Lite i taget alltså..

Har du några ''regler'' som du alltid följer? :)

Hm... Måste ALLTID äta frukost.. Svälja mina tabletter med ett stort glas vatten (omega 3-6-9, kelp, p-piller). Sen ett glas vatten till frukosten även om det är varma koppen.

Det måste kännas bra, "bli rätt siffra" när jag väger maten, annars får jag ångest.

Vågen måste stå på samma ställe varje morgon, sen flyttas till ett annat ställe som också måste vara samma, sen tillbaka igen.

Ska jag ut och gå måste jag starta min app som kollar kaloriförbrukningen! Även när jag går vanliga rundan som jag vet hur mycket jag bränner på.

Sen har jag alltid blivit tillsagd att äta upp ALLT på tallriken, vilket kan ställa till det för mig ibland, för jag vill inte alltid eller orkar inte alltid äta upp, men det sitter så djupt, som en tvångstanke (säkert mammas fel det med).

Är väl de som styr mig mest...

Hur började själva ätstörningen för dig, och hur länge sen var det?
Hur vet jag inte. Som liten spydde jag JÄMT, så mitt struplock är förstört. Jag åt väldigt lite som barn, säkert därför.. Och var smal! Sen började jag äta mer, ville minsann klara av att äta lika mkt som pappa!! (sjukt.) Så gick upp, fast ändå inte så mkt som jag borde gjort tack och lov. Har ALLTID haft komplex för mina lår.
Redan som liten skämdes jag för att visa mig i badkläder osv..
Sen har mamma alltid suttit vid matbordet och sagt "vad fett det här är", "gud vad onödigt att äta det här", "nu kommer jag gå upp jättemycket", "blir jag fet om jag äter det här?" osv.. Jämt. Varje måltid. "Är det här onödigt?", "Är det här jättefett?" "Hallå vad tror du ? Hallå?!". Gör man så med ett litet barn vid bordet? Var nog 6-7 år när jag har första minnet av det. Varje gång hon provat kläder "Ser jag fet ut?" "syns allt fett?" "är jag tjock?". Kanske är det hon som är orsaken jag vet inte. Hon har ju kallat mig diverse saker genom åren, fet, kossa, äckel, hora, fetto, osv..
Jag grät jättelätt när jag var liten. Var alltid rädd. För henne.
Och jag vågade aldrig ta något utan att fråga först, inte ens vatten.
Gick hellre hungrig/törstig än att behöva fråga och kanske få skäll..
Så vande mig väl?

Kommentarer
Postat av: dess

Vad hemskt med din mamma :(

Hoppas du mår bättre imorgon, massa kramar <3 :)

2011-11-21 @ 20:43:09
URL: http://donteatthat.blogg.se/
Postat av: tictactoe

Men shiiit! :-( Nu förstår jag vad du menar med din mamma och sånt. Inte konstigt att du fått en felaktig bild av mat och det! Och jag förstår inte hur man kan kalla sin egna dotter för alla de där sakerna?! Finns ingen ursäkt alls till att man gör det, du förtjänar inte att bli behandlad så!



Hoppas du förstår att inga av de orden stämmer in på dig, du är motsatsen <3



Jag fattar inte varför du har komplex över dina lår, de är ju smala och fina! Men jag förstår dig att man kan tycka så om sina ben, du vet ju att jag gör det om mina och precis som du säger så var jag också nöjd med dem när jag vägde 48 kg.



Förlåt aggen mot din mamma, jag känner henne inte men jag blev bara så upprörd över hur hon har betett sig mot dig. Du kanske har en del oarbetat i din barndom som du skulle behöva prata ut om?



kram



2011-11-21 @ 21:07:44
URL: http://tictactoe.blogg.se/
Postat av: Svårt

Vi är precis likadana med vatten haha. Jag dricker extrema mängder vatten varje dag, har blivit en tvångstanke/vana. De säger att man ska dricka åtta glas om dagen. Jag dricker mer än det dubbla. Ta hand om dig puss!

2011-11-21 @ 21:28:04
URL: http://igen.blogg.se/
Postat av: Silverglitter

Så hemskt med din mammas beteende! :(

2011-11-22 @ 01:18:28
URL: http://silverglittrande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0