Beslutsångest..

Ska sova borta inatt också...
Vill gå milen imorn. Men ensam? Jag som avskyr att gå själv, speciellt i skogen, tänker alltid att någon ska "hoppa på mig". Är helt galet nojjig oc paranoid över sånt! Pinsamt.

Eller ska jag cykla? Men nu är jag ju rädd för cykeln. Jag är rädd för att få stora ben.

Nu är jag också rädd att om jag äter mer än 1200 kcal så kommer överflödet bli till muskler & fett även om jag tränar bort överflödet... Är det så?!

Snälla hjälp mig!
Hoppas detta inlägg går att kommentera nu bara. Har ingen dator tillgänglig just nu så mobilbloggar.
Men snälla, snälla hjälp mig!!


Kommentarer
Postat av: Mira

Det går att bygga muskler samtidigt som man ligger på kalori-underskott, men det är inte stora muskler vi talar om. För att bygga muskler rekommenderas att man ska äta i överskott. Därför body builders kör i perioder där de bulkar upp (går upp i muskelvikt) och deffar (går ner i fettvikt).



Äter du 1200 och tränar så kanske du bygger lite muskler men det kommer verkligen inte vara i närheten av ens fitspo-muskler. Styrketränar du samtidigt som du går ner i vikt så bryter inte kroppen ner musklerna lika lätt till förmån för fettförbränningen. Mer muskler -> högre förbränning.



Dessutom så är cykling en konditionsaktivitet vilket medför ett större kaloriunderskott, vilket minskar chansen att bygga muskler. Du kan inte gå upp i fettvikt, så du kan vara lugn hehe.



sv:Kroppen samlar på sig en naturlig vätskeansamling under träningen. Som du sedan går ner under vila. Samma sak kan ha hänt mig, men tro fan att jag fick panik och tryckte i mig saker för att straffa min kropp (som om den skulle känna ngt) Logiken?? men, men.. haha

2012-04-13 @ 23:38:10
URL: http://longlastingeffect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0