Hur lång tid?

Har fått frågor om hur lång tid jag cyklar för att bränna 1200 kcal.
Det är olika.. Men ca 90 minuter stämmer ganska bra.. Tog inte tiden idag.. Men cyklade bort lite mer än 1200 så :P

Växeln spelar också roll! När jag har en högre växel bränner jag ca 800 kcal på en timme om jag håller ett ganska högt tempo med. Annars när jag har en lite lägre växel än idag men ändå ett ganska högt tempo så bränner jag ca 600 på en timme. Just nu.. Detta är också baserat på vad jag väger just nu för tillfället. Sånt spelar ju också roll.. :)

Kommentarer
Postat av: Mira

Herregud, hur klarar du det? Jag cyklar 10 minuter i intervaller på nivå 2 och bränner 50 kalorier. Sen så värker mina ben så mycket att jag ger upp, haha. Detta trots att jag tränar rätt ofta. Så, vad har du för superben egentligen och hur kan jag också få sådana? ^^

2012-04-12 @ 22:19:44
URL: http://longlastingeffect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0