Kruskaklikaka??

Fick en chokladkaka á 140 gram = 742 kcal av pappa nyss.
Panik!! Snacka om att det väckte mitt chokladsug.. Fuck..

Men jag tänkte ju baka en kladdkaka så ska nog göra det och äta till middag!! :)
Fått bytt min magic bullet med! Hann precis innan de stängde!! Tur :)
Så jag ska ge mig på att baka på Kruskakli.. Om det går? Vet inte ens hur det ser ut än..
Annars har jag psylliummjöl hemma också.. De kanske går? Får modifiera lite annars ;)

Min grund kommer vara Kampflickas recept iaf ! :)
Wish me luck ^^

Kommentarer
Postat av: Mira

Försöker förstå hur din kompis resonerar. Kanske utgår h*n från basalmetabolismen som ligger på ca 1300 kalorier. Kortfattat - den energi din kropp behöver för att upprätthålla de nödvändiga kroppsfunktionera i vila. Sen så är du aktiv (t.om. att äta förbränner kalorier) och då brukar man komma upp i 2000 kalorier. Finns en formel för att räkna ut den och den sänks i regel när man ligger på kaloriunderskott.



Säg att ditt dagsbehov ligger på 2000 kcal. Äter du 1200 kalorier och inte tränar så ligger du 800 i underskott (om inte mindre för din metabolism sänks ju vid bantning/svält). Äter du 2000 kalorier och förbränner 800 kcal ligger du också på 1200. Vad du äter spelar givetvis också roll ( som exempel: ca 25% av proteinets energiinnehåll går förlorat i omsättningen), men i stora drag funkar det så.



Skulle nästan säga att det är bättre att förbränna genom träning eftersom din BMB inte sänks lika mycket då. Så du kan fortsätta cykla med gott samvete!



Man brukar säga att lågintenstiv träning bränner mer fett. Men det är vissa som påstår att högintensiv träning förbränner mer i längden (b.la pga "efterförbränningen"). Jag tycker du ska kombinera låg växel och hög växel för bästa resultat!



Och vill du ha slanka muskler så kan du även göra pilates- och yogaövningar! Det sägs ge det nämligen.



Väldigt långt hehe, sorry. Fråga om det är ngt som är oklart! och tack förresten, dagen var glad ^^ kram







2012-04-14 @ 20:12:25
URL: http://longlastingeffect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0