Omg..

Helgens höga intag ger mig ångest. Nu i efterhand? Visst så skämdes jag att jag åt så mkt när jag gjorde det också, men de tryckte jag bort så gott det gick.

Usch vill inte äta på evigheter känns fet som. Vilket inte är en möjlighet.
Det värsta är att jag inte känner att jag varken har tid eller ork att träna heller.
Har jag gett upp?

Haha, ge upp? Som om man en dag vaknar och så är alla tvångstankar, fobier, rädslor och allt borta?! Nej. Det funkar inte så. Men kanske lockar gräset på den andra sidan mer?
Jag vet inte. Hatar att inte veta.


Kommentarer
Postat av: TicTacToe

Va bra att du tyckte att det var OK att höra av mig till dig. Du är också en betydelsefull och fin person för mig! Jag tror att jag har fått lära känna den rätta versionen av dig, för när du beskriver att andra ibland kan ha en annan uppfattning om dig så tycker jag inte att den stämmer, du är omtänksam, snäll och älskvärd person :-)



Ja om alla andra pendlar i vikt och ingen dömer dem för det så borde vi ju också få tillåtelse att göra det, att vi inte blir sämre personer för det?!



Åh låter så roligt att vara moster, längtar :-)



52 kg som setvikt tycker jag låter jättebra och lite, jag tror att de flesta ligger mkt högre upp och inte är så naturligt smala men det verkar du ju vara :-) Och varför skulle den vara höger nu? Jag vet jag har också den rädlsan att bara gå upp och upp i vikt... Det är väl den där kontrollrädslan, att man är rädd för att tappa den.



Ja, det kan ju vara bra med ett matschema för att se hur man egentligen ska äta som en frisk person för jag har en känsla av att man säkert kommer att tycka att det är VÄLDIGT mkt mer! Men sedan skulle jag aldrig våga följa det eftersom jag anser att jag inte kan äta så mkt som 2000 kcal/dag.



Jag förstår precis det där tvånget som man själv skapar i ens huvud att man måste äta det som är framme. Har svårt att lämna mat och sluta äta när jag är mätt. Jag går sällan på mättnadskänslor. Antar att det är nyckeln att lyssna på sina hunger och mättnadskänslor. Känner du av dem?



Ja, det har varit riktigt kaos i hjärnan det senaste och jag har svårt att bara tänka att allt löser sig, det är så mkt osäkerhet :-(



Låter snyggt med blonda slingor! :) Åh lät ju faktiskt gott det där även om jag inte är så mkt för kött, du är verkligen duktig i köket!



Min helg blev lyckad, sov hos kusinen och jag försökte att tänka på att äta mindre. Blev ju såklart mer än henne men ändå inte jättemycket mer och inte så hetsigt om du förstår. Lämnade faktiskt lite av min dammsugare och jag tror hon inte pallade det så att hon kände sig tvungen att bara smaka på en chokladbiskvi köpte och sa att den var för söt. Ångest kände jag då, att jag ätit alldeles för mkt som ätit upp den och så. Jag sa att jag inte ville köpa godis för jag har uppehåll med det, men hon köpte lite till sig. Jga börjar stå på mig mer med att jag inte vill äta saker bara för att visa mig normal, skiter i det. Ska göra det jag känner för! Annars svullade vi i popcorn, chips, glass, delicato-saker och kanelgiffler så precis som dig så känner jag mig fet och så efter helgen.



Men om du också hade en helt OK helg så kanske vi ska se det som att det var en bra uppoffring att vi unnade oss och levde mer i nuet?



Jag förstår precis den där ambivalensen mellan att bli frisk och "vilja" rasa ner i det. Skitsvårt ju! Men ngn gång kommer den frisk sidan väga över för oss, det är jag säker på :)



Ja 1200 kcal är gränsen för svält, så du svälter dig själv genom att äta för ölite och träna för mkt, men det vet du säkert och detta med att vara för gammal är man ju inte (äs håller oftast i sig 7-8 år). Haha tänk vad för gammal jag är för det hela då?! :-P



Du får berätta hur det var hos läkaren. Hoppas att det går bra!



kramar







2012-04-23 @ 13:19:37
URL: http://tictactoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0