Vardag = kontroll.

Jag känner mig så stor idag. Fet. Som en ko.
Vet ni vad jag gjorde? Jag ställde mig framför spegeln innan jag hoppade in i duschen och sa att "Jag är smal. Jag är inte tjock. Jag kan se ut så här i sommar." och lite annat.
Kan väl inte påstå att det tog bort mina känslor av att jag är stor idag. Men i längden kanske..

För varje elak tanke ska jag försöka tänka en bra tanke. Motverka. Om man intalar sig att man duger måste hjärnan tro på det tillslut?

Idag så har jag lika med noll ork. Gick en promenad idag ändå. Så kämpigt.. Kände mig som en tjock människa som typ flåsade hela vägen runt. Pinsamt.
Sen har jag gråtit och vart jättenere idag. Jag tvingade upp mig på cykeln och tänkte att det skulle få mig att må bättre. Nej. Men jag har bränt -450 kcal idag. Är fan inte dåligt med tanke på hur jag mår.
Jag har ätit frukost och lunch. Frukt och yoghurt visserligen.

Ska baka ikväll.. Chokladkakor, mazariner, biskvier och lite sånt..
Ska även äta av det. Det skrämmer mig samtidigt som jag vill kunna äta av det.
Man blir inte tjock av kakor ibland? Och speciellt inte om man slarvar med övriga maten?

Kommentarer
Postat av: Sara

Övningar som sådana där framför spegeln är jättebra! :)



Sv: Jo, det är jobbigt, haft samma känsla hela helgen eftersom jag har ätit alldeles för mycket men jag har inte kunnat :/

2012-04-23 @ 19:46:33
URL: http://wannathinlife.blogg.se/
Postat av: Misfit

Det där med spegeln ska jag pröva. Behöver må bättre om mig själv och min kropp, undviker helst speglar faktiskt. Brukar du unna dig något gott då och då? tycker att man borde kunna det men får alltid dåligt samvete. Hare bra <3

2012-04-23 @ 22:25:59
URL: http://misfitme.blogg.se/
Postat av: Em

Det är precis när man "slarvar" med maten som man lätt lägger på sig vikt. Om kroppen aldrig får vara säker på att få mat, kommer den hålla hårt i den energi den väl får...



Sök hjälp. Jag är i slutet av en äs-behandling, jag har varit i din situation. Och det slutar ALDRIG någonsin bra. Det finns ingen framtid med ätstörningar. Bara ett liv av smärta, matfixering och lögner. Du kommer aldrig bli nöjd ändå så varför fortsätta?

2012-04-24 @ 21:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0