15-19

day 15: are you vegan or vegetarian? if so, has this helped you lose weight? if not, would you ever consider turning vegan or vegetarian?

Nej. Jag gillar kött och har alltid gjort.. Däremot har jag inget emot vegetarisk mat och älskar qourn och sånt!! Äter jättegärna vegetariskt, men skulle inte vilja konvertera helt.. Vill kunna äta vad jag vill..

day 16: when did you first decide to lose weight?

Oj.. Jag vet inte.. Jag vet att jag fick en taskig kommentar en gång när jag var 12 och då ville jag gå ner i vikt, men visste inte riktigt hur. Sen har det gått i perioder till och från sen dess. Jag tog väl verkligen tag i det stenhårt på nytt förra sommaren när jag insåg att jag nått min högsta vikt någonsin. Hemsk känsla. Nu ligger jag stilla i vikt, inte längre på mitt älskade 50,x men med tanke på rådande omständigheter som många av er inte vet om, så har jag lagt det lite halvt på is tills mitt liv ordnat upp sig. MEN jag vill verkligen inte gå upp mer, så försöker gå ner, bara inte lika intensivt som innan. Balans.

day 17: do you have an eating disorder?

Nej. Ingen diagnostiserad i alla fall. Sen så är jag inte så smal att jag skulle vilja påstå att jag har anorexia, och jag har slutat spy. Visst får även jag återfall ibland men det sker så sällan nu. Och jag svälter mig inte. Hetsar inte lika mycket heller *peppar peppar*..

day 18: what food is your weakness?

Hm... Godis! Lätt.. Godis, choklad, chips, kakor.. Fast jag vet att jag bara mår illa av de efteråt. Iaf efter godis och choklad. Efter det andra med. Inte kakor lika lätt dock.. Vilket är lite dumt för då kan jag ju äta mer av de.. :/ Men men.. Har inte haft orken att riktigt stå emot heller. Sen vet jag att  jag har hållt upp från det förut och klarat de.. Det går väl i perioder..

day 19: when is the last time you at fast food?

Hm.. Det var i söndags. Hamburgare. Tog ingen dressing och tog bort brödet. Åt inte så mkt pommes som jag brukar heller.. Men ibland tycker jag att man får äta sånt, det är dessutom ingen annan än jag själv som förlorar på det. Annars äter jag sällan pizza och sånt längre.. Utan tar sallad istället.. Gott och mindre ångest..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0