Idioti.

 
Har precis mosat i mig tre proteinbars. Bara sådär. Helt utan anledning. Wtf?!
Vilket gjorde att min intag blev högre än 1500. Borde se det som en bra grej, men känns ändå kass.
Tur jag tränade ett pass imorses iaf. Annars hade jag väl gått under av ångest. 
 
Skulle gymmat med min killkompis idag med, men han sa att han bestämt tyckte jag skulle vila eftersom jag fortfarande hade ont, så tro det eller ej, men för en gångs skull så lyssnade jag! 
 
Fått ny läxa också. Ska skriva 7 dagar till. Matdagbok. 
Äta lagad mat 2g/dagen. Alla mellanmålen. Första ska vara störst. Mer intag över lag. Skriva ner hur mkt jag sover och hur mkt vatten jag dricker.. Han kommer inte ge sig förrän det är bra.
 
Vilket får mig att tänka fula tankar, som att kanske fuska? 
Men det kommer bara göra mer skada än nytta.
 
Vilket han också tog upp. Att det är ett under att jag inte blivit sjuk eller skadat mig än. Eftersom jag ligger på gränsen med intaget hela tiden. I hans ögon. Jag vet ju exakta siffrorna och vet därför att jag äter för lite. 
Han säger att jag ligger i princip plus minus noll nästan varje dag. För att jag hamnar på minus och det tar kroppen flera dagar att hinna ikapp.
 
Skulle också ha EN dag i veckan där jag äter sånt som är onyttigt. En "fri" ätardag helt enkelt. Får se. 
Kanske kan vara bra och få bort mitt sötsug iaf?

Kommentarer
Postat av: captivatedminds.blogg.se

Vad gymmar du helst?

2012-11-23 @ 10:13:51
URL: http://captivatedminds.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag tror faktiskt inte på en unna sig dag.
Utan jag tror att man ska unna sig lite mindre VARJE dag istället!
Kroppen tar inte skada av onyttig mat i små mängder och därför är det bättre att äta 100 g choklad på 7 dagar än att inte äta något alls och sedan vräka i sig 100 g på samma gång!
Dessutom så tror jag att man psysiskt mår bättre om man tillåter sig själv att äta en chokladbit som kvällsmys varje dag ungefär ;)

Svar: Jag tänker att jag ska prova iaf.. För han är ändå PT och en av Sveriges bästa så det är värt en chans. Jag har också lätt att äta godis istället för mat annars tex. Men sen så äter jag proteinbars ibland, och dem räknar jag inte som onyttigt för det är dem ju inte fast de är som en chokladbit. :)Sen så ger det min förbränning en skjuts med att ha en ätardag. Men men.. Har också alltid tänkt att jag ska äta vad jag vill när jag vill, men som sagt, prova skadar ju inte :)
Little J

2012-11-23 @ 17:36:53
URL: http://stjarnmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0