Jag har bakat..

Idag så har jag faktiskt bakat. Eller bakat och bakat. Jag har geggat och haft mig.
Kik'rtsbollar med proteinpulver, jordnötssmör, 80% choklad och lite mjölk. Mixa och in i frysen.
Perfekt att ha hos mormor på fikastunden. En sån är 28 kcal om man gjorde 20, men jag fick ut mer än 20.. Men räknade inte exakt för min smet så håller mig till nått sånt. Massa massa protein är det i dem också! ^^
 
Min syster tyckte jag skulle äta LCHF för att få i mig mer fett och mer protein. Som jag egentligen behöver. Men vet inte, är inte en förespråkare av LCHF då jag anser att man behöver kolhydrater också. Även om jag ska dra ner på dem. Hjärnan behöver lite kollisar för att vara glad. Men kanske kan modifiera lite, så det passar mig?
 
Sitter och tittar på recept och hittat massa kul! Blir faktiskt inspirerad till att laga mat!! :D

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh, det är svårt med alla moderna dieter!
Själv mår jag bäst av att äta ca 33/33/33 energiprocent av kolhydrater/proteiner/fett.

SV: Tack!

Svar: Ja men visst är det! Blir tokig... Jag tränar så pass mycket att jag måste äta mer protein än kolhydrater.. Annars lät det som en bra fördelning! Hur räknar du ut det? :)
Little J

2012-11-07 @ 18:07:37
URL: http://stjarnmoln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0