Winners don't quit.

 Denna dagen har varit kaos. Otroligt jobbig för mitt psyke. 
Jag var nervös men såg fram emot invägningen och jag ville se hur bra det gått. Hade ställt in mig på en högre vikt för att muskler väger mer, så är det bara. 
Vilken besvikelse det blev för mig. Inte nog med att jag gått ner i vikt så hade jag även tappat muskelmassa. Inte så mkt, men mindre muskler betyder mer fett och även om det "bara " är 200g så krossade det mig totalt. 
 
Jag bröt ihop på gymmet. Framför min tränare. Framför mitt ex. Framför alla andra som tränade. Pinsamt.
Jag skäms något fruktansvärt. Så nu fick jag bakläxa. Ska väga in mig igen nästa vecka för att se om de är för att jag hade mens förra veckan eller om jag faktiskt tappat muskler. Jag ska dessutom skriva en mat&träningsdagbok som ska granskas. Jag måste dessutom äta 5-6 mål om dagen och öka mitt proteinintag. 
 
Jag är rädd. Förstörd. Arg.
Förut ville jag bara sluta träna och sluta med allt. Sluta äta och bara tyna bort.
Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och ska ge detta en chans. Jag mår bra av att träna och då måste jag belöna min kropp med rätt mat också. Kan inte bygga på luft. 
 
Gjorde ett ortorexitest på nätet nyss. Fick 24 av 38. Är inte så farligt? 
Vet inte. Mycket har väl med att göra att jag inte äter så nyttigt som en ortorexiker?
Vet inte. Ska lägga mig nu. Imorn är en ny dag med nya chanser. Ska börja dagen med frukost dessutom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0