Det känns som ni tvivlar...

Spenderat dagen med min syster. 
Ringde ner till vårdcentralen och sa allt som ambulansföraren sagt till mig att säga. Säger att jag fortfarande känner mig matt och lätt yrsel. Får ett ganska snäsigt svar att det minsann inte är vanligt att personer i min ålder får krampanfall och att jag borde vänta några dagar för att se om det händer igen innan jag får en tid.
Jaha? Men hörde hon inte delen att jag blev helt blå? Eller att jag skakade okontrollerat på golvet i ett kök på gymmet i nästan en timme? Att ambulansföraren och sköterskan som var där igår pratade om kaliumbrist som är farligt för hjärtat? (så brist var vanligt om man spydde tydligen.....)
 
Min syster tar luren och kräver en tid till mig. Då får jag helt plötsligt en tid. 
Kommer dit, en dansk barsk tant tar emot mig. Låter arg redan när hon hälsar. (säkert hennes sätt att tala).
Jag förklarar vad som hänt från början till slut. Hon tar tag i mina händer och frågar argt Varför ser dina fingrar ut såhär?! svarar att det är för att jag biter på dem.. "Jaha? Är du kannibal eller?!" - va? vad har det med mitt krampanfall att göra?!
Får ta blodprover iaf. Usch och fy.
 
Sen får jag skäll för att jag äter proteinpulver. Att jag som lever på en balanserad kost inte behöver det. Eftersom jag inte ens tränar på en proffessionell nivå. Då hade jag ändå sagt hur mkt jag tränade.
Vad vet hon om det sa jag då? Att hon inte hade någon aning om vad jag åt eller inte och hur mycket jag tränade eller vad min kropp behövde. Var riktigt sur vid det här laget men försökte bita ihop.
 
Hon backar tillbaka och säger att jag får vänta några dagar på svaren men att det inte är något farligt för både mitt hjärta och mina lungor ser jättebra ut. Hallå.... Jag sitter med vinterjacka på mig och du har inte kollat... HUR KAN DU ENS UTTALA DIG OM DET DÅ?
 

Känns som jag bara inbillar mig att det är farligt då. Eller att jag måste tagga ner.
Min tränare blev så arg på läkaren. Hans fru med. Dem är mina chefer också och vi har jättebra relation. 
Hon bokade av mig på alla pass några dagar framåt. Så nu kan jag inte träna. Kanske likabra. 
Sen har de ringt och haft koll på min mat idag. Jobbigt men jag uppskattar ändå att de tar sig tid och att de bryr sig. Det är guld värt... <3
 
Jag trodde att jag skulle bli inlagd igår eller att jag kanske till och med skulle dö ett tag där när det var som värst. Jag var rädd. Riktigt innerligt rädd. 
Idag känns det som jag försöker förtränga det. Att jag försöker göra nya planer för att gå ner i vikt för jag är tjock. Ändå köpte jag ganska mycket nötter att ta med till jobbet idag. 
Sen kom en kille fram till mig. HAn som brukar kalla mig Fatboy. Så klämde han på min mage och utbrister:
Vad fan är det här? Du har ju lagt på dig. Du behöver träna mer, inte okej. Jag gillade bättre när det inte fanns nått att ta i på dig.
 
Döda mig. Jag ska vila och äta upp mig några dagar enligt order från ambulanskillen. 
Du har lagt på dig och behöver träna mer säger en. Där raserades min kämparkraft. Jag som redan är fet behöver väl inte äta upp mig heller?? 
Men jag är rädd. Tänk om det händer igen? Eller blir värre? 
Jag vet inte vad jag ska göra.

Kommentarer
Postat av: V

Alltså, JAG blir arg! Hur kan någon som jobbar på vårdcentral & ska vara professionell bete sig, säga & föra sig sådär?! Helt sjukt enligt mig. Din situation låter ju minst sagt allvarlig också. Finns det ingen annan VC i närheten du kan vända dig till? Hoppas du mår bättre snart <3

Svar: Mm.. Men hon tyckte väl att det var helt okej... Ja, jag trodde ett tag att jag kanske skulle dö ju... Så att vifta bort det så känns inte okej..Nja, inte direkt :( Tack <3
Little J

2013-02-20 @ 20:05:03
URL: http://violentmoreviolent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0