Red nails hanging on...

Sönderblekt hår, hårt skuggade svarta ögon och röda, verkligen röda naglar. Tar en titt i spegeln. Tight klänning. För tajs, känner tyget mot mig. Hårdare och hårdare drar det åt. Skrattar åt mig.
Hur kan du tro att du kan ha på dig det här? Hur kan du med att visa dig? Du är ful, fet, äcklig.

Klistrar på leendet. Nej, jag är fin. Idag kan jag få vara fin. Slänger i löshåret. En Laura Croft-fläta blir det. Mer mascara och skimmer.. Skimmer på kinderna för att locka fram kindbenen. På med strumpbyxor och placera de exakt rätt så de håller in det fetaste. Känner mig så nöjd jag kan bli.

Pojken kommer in, säger att jag blivit så tunn, att kläderna hänger. HA!
Först blir jag glad. Stolt. Sen vaknar jag ur min koma. Smal? HALLÅ? Du väger för mycket för att vara smal och är säkert tillbaka på 52 kg minst. Du kan inte vara smal fattar du väl? Han hånar dig förstår du väl. Är bara med dig tills något bättre kommer.

Jag blir arg. Skriker åt honom att han är dum i huvudet. Han blir ledsen. Jag har förstört. Försöker trösta. Säga att jag bara var stressad. Jag är det. Av rösten. Det skriker. Högre, HÖgre, HÖGre, HÖGRe, HÖGRE!!! HÖR MIG!!! DU DUGER INTE!!!

Försöker andas. Lugnt. Djupa andetag. Går mot kylen. Tar ut en flaska. Den nya Xide Passionfruit. Öppnar, dricker. Rösten dränks. Dör. För stunden. Ah... Lugn. Så skönt. Dags att låtsas att allt är perfekt, att jag är perfekt. Trycka play på mitt oslagbara självförtroende som cidern ger mig, dags att dra ut mot dimman....





Kommentarer
Postat av: lith

Ähj fan. Stor kärlek till dig vännen. Kämpa på. <3

2011-04-08 @ 22:48:12
URL: http://lith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0