Recept - Champinjon & Broccoligratäng

88 kcal och jag är proppmätt ! Äckligt känsla :/

  • 225 g Champinjoner
  • 250 g Broccoli
  • 4 st Äggvitor (ca 150 g)
  • 40 g Mager ost
  • 2 dl Laktosfri lättmjölk
Jag valde frysta skivad champinjoner.
Sätt ugnen på 200 grader.
Stek dem tillsammans med broccolin i en non-stick panna, då behövs inget matfett, man kan använda vatten. Lägg upp dem den form du ska göra gratängen i. Dela äggvitan från äggulan & lägg vitan i en bunke, tillsätt mjölk och ev kryddor. Jag hade i vitpeppar, chili & cayenne.
Sätt in långt ner i ugnen i ca 35 min, tills den fått fin färg.
Hela gratängen innehåller 320 kcal. Det är 37kcal/100g.

Tog egentligen en bättre bild, men den lyckade jag radera tillsammans med orginalet. Smart chey.. Så istället för en bild på hela gratängen fick ni en bild på min kvällsmat.



Kommentarer
Postat av: R & S

Synd att jag inte gillar champinjoner, den gratängen låter ju jättebra! :/

2011-10-13 @ 06:30:36
URL: http://feelthebones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0