Tänk om jag överdriver?

Jag äter inte så hälsosamt som jag borde. Jag äter godis, onyttigheter och dricker alkohol. 
Jag har slutat räkna och jag väger mig ytterst sällan. 
 
Jag tränar. Det gör jag. Det får mig att må bra och hade tiden och kraften funnits hade jag gärna tränat mer. 
Jag vill gå ner i vikt och bli tunn som luft, men jag vill också ha muskler för att kunna träna. 
 
Kanske är det inte något fel på mig? 
Ibland känns det som jag bara inbillat mig att jag är sjuk eller annorlunda på något sätt. 
Visst får jag ångest över att jag inte äter nyttigt, men jag gör ju inget åt det.
 
Vissa dagar tänker jag att jag borde äta mer och andra vill jag äta mindre. 
Detta är svårt. Jag vet inte vad jag vill göra. Bara vad jag borde.

Kommentarer
Postat av: tanketrassel & stjärnfall.

Har du pratat med någon om det, någon som vet mer?

Svar: Någon läkare menar du? Nee.. Eller var på vårdcentralen igår och då kom vi in lite på träningen och det, men han sa att jag gott kunde träna mkt mer...
Little J

2012-10-03 @ 23:43:57
URL: http://deerheart.blogg.se
Postat av: Lisa

Hej gumman, du kanske ska prova proteinpulver? Köra lite deff typ, massa protein, gym och så? Då kommer man bygga muskelmassa snabbt!

Hur mår du föresten?
Ta hand om dig finis, puss!

Svar: Jag dricker det ibland. Inte varje dag.. Men nu har mitt tagit slut så måste köpa nytt.. Så fort jag kan börja laga egen mat hemma hos mig själv så vill jag göra någon form av deff eller liknande :)
Jodå, det går upp och ner.. Men mår bra av att träna iaf! :) Själv?
Du med pärlan! <3
Little J

2012-10-04 @ 06:52:51
URL: http://www.bonesarebeauty.blogg.se
Postat av: TicTacToe

Det är ätstörningen som försöker att få en till att tro att man inte har några problem. Man känner sig aldrig tillräckligt sjuk. Men ställ dig själv denna fråga: "Mår du bra?"

Svaret tyder på hur det egentligen ligger till med allt.

Det blev ingen utbildning, det var en ledarskapsutbildning men jag ska inte bli chef så det ger mig inget.

Men är det för att C trodde att du åt för att slippa äta på kvällen kanske?

Duktig du var som valde att ta ngt du var sugen på, det är viktigt att lyssna på sin kropp! Tror inte alls att det var för mkt, det är bara att du har en skev uppfattning om vad som är mycket när du äter så små portioner.

Vad tyckte du om att läsa om ortorexi? Ngt som stämde?


Svar: Mm.. Kanske.. Jag vet inte. Ibland mår jag bra och ibland inte.. :/
Okej.. Nee, men då kanske det tar mer än det ger med en sån utbildning. För jag antar att du hade fått lägga ner tid och kraft på att studera då?

Jag förstår nog inte hur du menar? Om du tänker på lunchen så menar jag att C blev jättearg på S för att hon sa en sån sak till mig.. Träffade honom och åt ihop igår. Avslappnat och bra.

Mm.. Det var väldigt gott ^^ Jaa, jag vet inte. Det är svårt för förut när jag räknade visste jag ju exakt om jag 'ätit för mkt eller för lite, de ver jag ju inte nu :s Och då får jag panik för det. Ibland ifall jag ätit för mkt och ibland blir jag rädd att jag ätit för lite..

Nja, jag vet inte. Jag äter ju inte alls så hälsosamt och medvetet som det stod att man gjorde isf.. Men ja, jag tränar ju mkt.. Det gör jag ju...
Little J

2012-10-04 @ 09:32:15
URL: http://tictactoe.blogg.se
Postat av: c

sv: jag hade en för flera år sedan men jag har faktiskt glömt vad den hette hehe..! nu senast var det tanketrassel.blogg.se, hade inte tänkt vara anonym men sen började en kompis läsa den och då kunde jag inte vara lika öppen längre..så nu har jag bytt igen :)

och föressten, man ska inte få ångest av att inte äta nyttigt hela tiden. det är ju det som är skillnaden mellan friska och sjuka människor!

Svar: Jaha okej! Den läste jag :) Välkommen tillbaka :P
Nee, jag vet.. Men kan inte hjälpa det. :/
Little J

2012-10-04 @ 12:02:50
URL: http://colanoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0